10. Sınıf Felsefe Din Felsefesi Test 5

%%PERCENTAGE%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Boş Sayısı: %%BOS%%

Soru 1

Evren ile Tanrı bir ve aynıdır. Her şey Tanrı'dır, Tanrı da her şeydir. Tanrı, doğadan ayrı olan ve evrenin üzerinde doğal olmayan bir biçimde etkide bulunan bir varlık değil, evrenin kendisidir. ·
Bu görüşü savunan felsefi yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?

A

Panteizm

B

Teizm

C

Deizm

D

Agnostisizm

E

Ateizm

Soru 2

İslamiyet'te Kur'an'ın bir Tanrı kelamı olarak kabul edilmesi; Yahudilikte On Emir; Hristiyanlıkta ise teslis birer dogmadır.
Buna göre dogmalarla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?

A

Herhangi bir konuyu belli bir kanıya dayanarak benimseme olduğu

B

Dini, felsefi açıdan ele aldığı

C

Aklın eleştirisine başvurmaksızın kabul edildiği

D

Tüm bilgileri, dini bilgilerle temellendirdiği

E

Dini temellendiren tutarlı açıklamalar olduğu

Soru 3

İnsanın eylemlerinin önceden belirlendiğini ileri süren dini iddia ile insanın eylemlerinde özgür olduğunu ileri süren dini iddia aynı anda savunulamaz.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?

A

Dini temellendirmelerin tutarlı olması gerektiği

B

Aynı konudan iki kez söz edilemeyeceği

C

insani eylemlere herhangi bir şekilde müdahale edilemeyeceği

D

Tek bir konuyla alakalı farklı iddiaların ortaya atılabileceği

E

Dinin, ancak genel anlamda temellendirilebileceği

Soru 4

- Dinsel bakımdan saygıyı gerektiren yer ya da varlıklar.
- Tanrı'nın bütün yarattıklarına verdiği, kendisini bilip tanıyacak, idrak edecek kabiliyet
- Dinin inanılmasını istediği doğrulara inanma
Bu tanımlara ait kavramlar, aşağıdaki seçeneklerden hangisinde sırasıyla verilmiştir?

A

Kutsal - Fıtrat - iman

B

Fıtrat - iman - Kutsal

C

iman - İbadet - inanç

D

Kutsal - İbadet - iman

E

Tanrı - iman - inanç

Soru 5

Nietzsche'ye göre, insan gücünün değerinden, insan için özgürlükten söz edilebilecekse, her şeyin sahibi olan bir varlığın var olmaması gerekir.
Aşağıdaki yargılardan hangisi, Nietzsche'nin bu görüşünü desteklemektedir?

A

Tanrı insanın kaderinin belirleyicisidir.

B

Tanrı'dan daha mükemmel bir varlık yoktur.

C

Her şey Tanrı'dır ve Tanrı da her şeydir.

D

insan kendini gerçekleştirmek için Tanrı'dan vazgeçmelidir.

E

Tanrı üzerine bilgi edinilemez.

Soru 6

Cevher kendi kendine var olandır. Bu anlamda yalnız Tanrı cevherdir. Diğer bütün varlıklar bu cevherden çıkmışlardır. Çünkü onlar kendi başlarına var olamazlar. Bu cevhere Tanrı veya doğa denilmesi aynı şeydir. Bu durumda yaratma, varlık nedeni ve sebep olma gibi Tanrı'ya yüklenilen hiçbir nitelik, söz konusu değildir.
Spinoza'nın bu görüşüne temel olabilecek yargı, aşağıdakilerden hangisidir?

A

iki türlü varlık vardır: Zorunlu varlık ve olanaklı varlık (mümkün varlık)

B

Varlık bir niteliktir ve var olma Tanrı'nın sonsuz niteliklerinden biridir.

C

Tanrı yaratmış olduğu evrenin içindedir ve hep etkendir.

D

Tanrı, evreni bir varlık taşkını sonucunda yaratmıştır.

E

Tanrı son çözümlemede evrenin mutlak hakimidir.

Soru 7

İlk neden kanıtı olarak da bilinen bu kanıt, nedensellik ilkesine dayanır. Bu anlayışa göre, hiçbir şey nedensiz değildir ve bu nedenler silsilesi bir ilk nedene ulaşır. Bu kendi kendinin nedeni olan, hareket etmeyen ama hareket ettiren ilk neden de Tanrı'dır.
Bu açıklama, Tanrı'nın varlığına ilişkin hangi tür kanıta aittir?

A

Psikolojik kanıt

B

Ontolojik kanıt

C

Kozmolojik kanıt

D

Ahlaki kanıt

E

Toplumsal kanıt

Soru 8

Genel olarak dinlerin çoğunluğu, merkezinde Tanrı'nın olduğu bir inanç sistemi olarak ortaya çıkarlar. Bu sistemde
Tanrı tarafından gönderildiğine inanılan belli doğrular vardır. Tek tek dinler veya onların sözcükleri, söz konusu doğrulardan hareketle bu kavramlara ilişkin sorulan yanıtlarlar. işte tam da bu noktada din felsefesi için bu kavramlardan her biri bir sorundur. inanmanın ne olduğunu, inanan kaynaklarının neler olduğu, dinsel yaşantının ne olduğu din felsefesi için çözümlenmesi gereken sorunlardandır. Bunların dışında da din felsefesinin çözümlenmesi gereken soruları vardır.
Aşağıdakilerden hangisi, din felsefesinin çözümlemesi gereken sorulardan biri değildir?

A

Tanrı'nın varlığı kanıtlanabilir mi?

B

Evren yaratılmış mıdır?

C

Beden yok olduğunda ruh da yok olur mu?

D

Evrenin oluşumu fiziksel olarak nasıl açıklanır?

E

Tanrı var mıdır?

Soru 9

Thomas Huxley ve H. Spencer'ın da temsilcisi olduğu bu anlayışa göre, Tanrı'nın varlığını dile getiren önermeler, doğruluğu deneyle denetlenmediği sürece anlamsızdır. Aynı şekilde Tanrı'nın yokluğunu dile getiren önermeler de bu durumdadır. Sonuç olarak Tanrı için ne var denilebilir ne de yok denilebilir.
Yukarıda anlatılan yaklaşım, aşağıdakilerden hangisidir?

A

Ateizm

B

Agnostisizm

C

Teizm

D

Politeizm

E

Deizm

Soru 10

Evreni evrene dayanarak açıklamaya çalışan ateizmin tarihi çok eskidir. ilk Çağ'da Epiküros ve Lucretus önde gelen Yunanlı ateistlerdir. Fakat ilk Çağ'da görülen ateizm ile Orta Çağ ve Yeni Çağ'da görülen ateizm çok farklıdır. Bilimlerin ve tekniğin gelişmesine paralel olarak kanıtlar da düşünceler de değişmekte ve gelişmektedir. Nitekim, ateizm 18. yüzyılda en çok Fransız maddecileri tarafından geliştirilmiştir.
Parçaya göre, ateizmin felsefi temeli aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

A

Ateizmin felsefi temeli, Rasyonalizm'dir.

B

Ateizmin felsefi temeli, Emprizm'dir.

C

Ateizmin felsefi temeli, Fenomenoloji'dir.

D

Ateizmin felsefi temeli, Monoteizm'dir.

E

Ateizmin felsefi temeli, Materyalizm'dir.

Soru 11

Teolojinin en önemli amacı, dini temellendirmek ve açıklamak suretiyle inananların inançlarını güçlendirmektir. Yani teoloji dinin ve dini inançların yanında olur ve dini yargıları hiçbir şekilde sorgulamaz. Oysa, din felsefesi, dinin temel ilke ve inançlarını zayıflatmak için sorgulamalar yapmaz.
Paragrafa göre, din felsefesi hangi yönüyle teolojiden ayrılır?

A

Dini temellendirmek ve açıklamak istemesiyle

B

Din karşısında objektif ve eleştirel bir tavır takınmasıyla

C

inancı, akıldan üstün tutmasıyla

D

Varlığı reddetmesiyle

E

Din karşısında dogmatik ve önyargılı bir tavır sergilemesiyle

Soru 12

Sartre'a göre evrende kendi kendini yaratan tek varlık insandır. insan, kendi değerlerini kendisi yaratır, yolunu kendi seçer. Evrendeki her nesnenin bir özü, varlığı, var oluşu vardır. Yalnız insan da var oluş, özden önce gelir.
Sartre'in bu görüşüne dayanarak ulaşılabilecek en genel yargı, aşağıdakilerden hangisidir?

A

insan kendini yarattığı için Tanrı yoktur.

B

Tanrı evrenle bir ve aynıdır.

C

Tanrı vardır ve evrenin yaratıcısıdır.

D

Tanrı vardır de diyemeyiz yoktur da diyemeyiz.

E

Tanrı evrenden aşkın bir varlıktır.

Üyelerimiz test çözdükçe puan kazanmakta ve kazandığı puanlarla ücretsiz kitaplar alabilmektedir. Şu an üye girişi yapmadığınız için puan kazanamayacaksınız.
SINAVI BİTİR
Toplam 12 Soru.
Liste
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
12345
678910
1112Son
Geri dön



Bildir

Test İstatistikleri (Ortalama)

Doğru 1
Yanlış 11
Net -2.67
Çözülme Sayısı 1

Başarı Tablosu

İsim Soyisim Doğru Yanlış Süre
cihan kavan 1 11 23 saniye
Takip Et
Bildir
0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör