11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an’da Bazı Kavramlar Test 1

%%PERCENTAGE%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Boş Sayısı: %%BOS%%

Soru 1

Yüce Allah’ın rahmeti ve lütfu gereği seçtiği peygamberler ve gönderdiği vahiyler, kulların hidayetine bir vesiledir.
Hz. Muhammed, son nefesine kadar hidayet yolunda insanlara rehberlik etmiş ve bir insanın hidayetine vesile olmanın ne kadar değerli olduğunu bildirmiştir. Bu sebeple insana düşen görev; Allah’ın gönderdiği kitaba ve elçisi
Hz. Muhammed’e uymak, Allah’tan hidayet istemektir.

Bu parça aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı olabilir?

A
Doğru yolun anlaşılmasını sağlayan kıstaslar nelerdir?
B
İnsanların doğru yolu bulmaları için neler yapılmalıdır?
C
Niçin Allah insanları seçimlerinde serbest bırakmıştır?
D
Doğru yolun bulunmasında peygamberin rolü nedir?
E
İnsanları doğru yoldan alıkoyan faktörler nelerdir?
Soru 2

Kur’an-ı Kerim’de ve hadislerde ihsan kavramı, hem Allah için hem de insanlar için kullanılmaktadır. Allah için kullanıldığında Allah’ın kusursuz yaratıcılığını ve kullarına karşı cömertliğini ifade eder. İnsan için kullanıldığında ise kulun Allah’a karşı hissettiği derin saygı, bağlılık ve itaat ile bunların sonucunda oluşacak iyi davranışları kapsar.

Buna göre,

I. ”Allah’ın sana verdiğinden âhiret yurdunu kazanmaya bak ve dünyadan nasibini unutma! Allah sana ihsan
ettiği gibi, sen de insanlara ihsanda bulun. …”
(Kasas suresi, 77. ayet)
II. “Muhakkak ki Allah adaleti, ihsanı, akrabaya karşı cömert olmayı emreder; hayâsızlığı, kötülüğü ve zorbalığı yasaklar. İşte Allah, aklınızı başınıza alasınız diye size böyle öğüt veriyor.”
(Nahl suresi 90. ayet)
III. “… Kim Allah’a iman eder, rızasına uygun davranırsa, onu içinde ebedî kalmak üzere altından ırmaklar akan
cennetlere koyar. İşte böylece Allah ona gerçekten güzel bir rızık ihsan etmiştir.”
(Talak suresi, 11. ayet)

ayetlerinden hangilerinde “ihsan” hem Allah için hem insan için kullanılmıştır?

A
Yalnız I.
B
Yalnız III.
C
I ve II.
D
II ve III.
E
I, II ve III.
Soru 3

Akıl ve irade verilen insan, İslam’a göre hidayete veya dalalete yönelmede serbest bırakılmıştır.

Aşağıdaki ayetlerin hangisi insanın seçiminde özgür olduğuyla ilgili değildir?

A
“Kim doğru yolu seçerse kendi iyiliği için seçmiştir, kim de saparsa kendi zararına sapmış olur.” (İsra Suresi 15. ayet)
B
“… Artık kim doğru yolu tutarsa kendi lehine bu yolu seçmiş, kim de saparsa kendi aleyhine sapmış olur. ...” (Yûnus suresi, 108. ayet)
C
“Semûd kavmine gelince, onlara doğru yolu gösterdik ama körlüğü doğru yolu görmeye tercih ettiler. …” (Fussilet suresi, 17. ayet)
D
“Artık kim doğru yola gelirse yalnız kendisi için gelmiş olur; kim de saparsa ona, “Ben sadece uyarıcılardanım.” de.” (Neml suresi, 92. ayet)
E
“İnsanlara doğru yol geldikten sonra onların iman etmelerine ancak, “Allah bir beşeri mi peygamber olarak gönderdi?” demeleri engel olmuştur.” (İsra suresi, 94. ayet)
Soru 4

• “… Kur’an, uydurulabilecek bir söz değildir; ancak o, kendinden öncekiler için onay, her şey için detaylı açıklama, iman eden toplum için bir rahmet ve bir hidayettir.”
(Yusuf suresi, 111. ayet)
• “… O halde Allah’a ve O’nun sözlerine inanan Resûlüne, o ümmî peygambere iman edin ve ona uyun ki doğru
yolu bulasınız.”
(A’râf suresi, 158. ayet)
• ”De ki: “Allah’a itaat edin, resule itaat edin.” Yine de söz dinlemezseniz onun sorumluluğu ona, sizin sorumluluğunuz da size aittir. Ona itaat ederseniz doğru yolu
bulursunuz. …”
(Nur suresi, 54. ayet)

Hidayetle ilgili bu ayetlerden aşağıdaki sonuçlardan hangisine ulaşılamaz?

A
Kur’an doğru yolu gösteren bir kitaptır.
B
Doğru yolu bulma sorumluluğu insana aittir.
C
Hz. Peygamber insanlığa gönderilen bir rahmettir.Hz. Peygamber doğru yolu gösteren bir rehberdir
D
Hz. Peygamber doğru yolu gösteren bir rehberdir
E
Doğru yolu bulmanın yolu Hz. Peygambere uymaktır.
Soru 5

İhsan kavramıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez? 

A
Kur’an-ı Kerim’de Allah insanlara ihsan etmelerini emretmiştir.
B
Terim anlamı yoktur sadece kelime anlamıyla kullanılmaktadır.
C
İyilik etme, iyi ve güzel davranma, bağışlama, ikram etme demektir.
D
Allah’ın huzurunda olduğunu bilmek ve O’nu görüyor gibi yaşamaktır.
E
Allah’ı görüyormuş gibi davrananlara Kur’an’da muhsin denilmektedir.
Soru 6

I. Müslüman olmayan bir kimsenin İslam dinine girmesi anlamına gelmektedir.
II. İnsanın Allah’ın huzurunda olduğunu bilmesi ve O’nu görüyor gibi yaşamasıdır.
III. İnsanın söz, davranış, inanç ve ibadetlerinde yalnızca Allah’ın rızasını gözetmesidir.

Numaralanmış tanımlardan hangileri hidayet kavramına aittir?

A
Yalnız I.
B
Yalnız III.
C
I ve II.
D
II ve III.
E
I, II ve III.
Soru 7

Allah’ı her an görüyormuş gibi yaşayan, iyi ve güzel davranan kişilere muhsin denir. Kur’an muhsinleri över. Bu
ayetlerden bazıları şunlardır:

• O takva sahipleri ki, bollukta da darlıkta da Allah için harcarlar; öfkelerini yutarlar ve insanları affederler.
Allah da güzel davranışta bulunanları sever.
(Âl-i İmran 134)
• “Yoksa sen, gerçekten sen Yusuf musun?” diye sordular. O da “Evet” dedi, “Ben Yusuf’um, bu da kardeşim.
Allah bize lütufta bulundu. Kim Allah’tan korkar ve sabrederse, şüphesiz Allah güzel davrananların mükâfatını
zayi etmez.”
(Yusuf suresi, 90. ayet)

Bu ayetlerde aşağıdaki muhsinlerin davranışlarından hangisine değinilmemiştir?

A
Sabretme
B
Bağışlama
C
Bağışlama
D
İnfak
E
Öz denetim
Soru 8

• “Rabbimiz! Bizi doğru yola eriştirdikten sonra kalplerimizi saptırma, bize tarafından bir rahmet bağışla. Hiç
kuşku yok, lütfu bol olan yalnız sensin.”
(Âl-i İmrân suresi, 8. ayet)
• “Allah’ım, hidayete erdirdiklerinle beraber beni de hidayete erdir. Sıhhat ve afiyet verdiklerinle beraber bana da
afiyet ver. Himaye ettiğin kimseler gibi beni de himaye et.”
(Hadis-i şerif)

Aşağıdakilerden hangisi bu ayet ve hadisle dua eden bir kişinin istekleri arasında değildir?

A
Sağlık
B
Takva
C
Koruma
D
Tevhit
E
Takva
Soru 9

Dalalet “doğru yoldan sapma, haktan yüz çevirip batıla yönelme, ilahî buyruklara aykırı davranma” anlamlarına
gelmektedir.

“Güzel ve yumuşak bir şekilde yol göstermek” anlamına gelen ve dalaletin zıttı olan kavram aşağıdakilerden hangisidir?

A
İhlas
B
İhsan
C
Hidayet
D
Tevhit
E
Takva
Soru 10

“… Allah’ı görüyormuş gibi ibadet etmendir. Sen O’nu görmesen de O seni görür.”

Bu hadis aşağıdaki kavramların hangisinin Hz. Peygamber tarafından yapılmış tanımıdır?

A
Hidayet
B
Takva
C
İnfak
D
İhsan
E
İhlas
Soru 11

Aşağıdaki davranışların hangisi Allah’ı her an görüyormuş gibi yaşayan muhsin kişilerden beklenmez? 

A
Darda olanlara yardım etmek
B
Anne babasına iyi davranmak
C
Çalışanlara hakkını tam vermek
D
Sınav sorularını yakınlarına vermek
E
Mirası adalete uygun olarak pay etmek
Üyelerimiz test çözdükçe puan kazanmakta ve kazandığı puanlarla ücretsiz kitaplar alabilmektedir. Şu an üye girişi yapmadığınız için puan kazanamayacaksınız.
SINAVI BİTİR
Toplam 11 Soru.
Liste
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
12345
678910
11Son
Geri dön



Bildir

Test İstatistikleri (Ortalama)

Doğru 7.50
Yanlış 2.00
Net 6.84
Çözülme Sayısı 2

Başarı Tablosu

İsim Soyisim Doğru Yanlış Süre
Nurşin ay 4 4 193 saniye
Takip Et
Bildir
0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör