12. Sınıf Din Kültürü Tarama Testi Test 2

%%PERCENTAGE%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Boş Sayısı: %%BOS%%

Soru 1

Tasavvufi düşüncede insan nefsinin tamamlaması gereken ahlaki aşamalar ile ilgili görsel şöyledir:

Bu bilgilere göre nefsin yücelmesi için aşağıdaki ayetlerde geçen tutum ve davranışlardan hangisine sahip olunması gerektiği söylenemez?

A
“Onlar başlarına bir musibet gelince ‘Biz şüphesiz Allah’a aidiz ve ona döneceğiz.’ derler.” (Bakara suresi 156. ayet)
B
“Eğer Rabb’in dileseydi yeryüzünde bulunan herkes elbette topluca iman ederdi. Hâl böyleyken sen şimdi iman edinceye kadar insanları zorlayıp duracak mısın?” (Yûnus suresi, 99. ayet)
C
“Tüm müminler kardeştir. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah’a gönülden saygı besleyip ona karşı gelmekten sakının ki rahmetine erişesiniz.” (Hucurât suresi,10. ayet)
D
“Ayetlerimize gerçekten iman edenler ancak o kimselerdir ki bunlarla kendilerine öğüt verildiğinde büyüklük taslamadan secdeye kapanırlar ve Rabb’lerini hamd ile tesbih ederler.” (Secde suresi, 15. ayet)
E
“Onlar çirkin bir iş yaptıkları veya günah işleyerek kendilerine zulmettikleri zaman hemen Allah’ı hatırlayarak ondan günahlarının affını isterler. Zaten günahları Allah’tan başka kim affedebilir ki?” (Âl-i İmrân suresi, 135. ayet)
Soru 2

Bir âlimin güncel meseleler ile ilgili yaptığı içtihatlar; Kur’an-ı Kerim’e ve sünnete, zarûrât-ı diniyye adı verilen kesin emir ve yasaklara, din âlimlerinin üzerinde fikir birliği ettiği esas ve hükümlere ters düşmemelidir.

Parçada;

I. icma,
II. mübah,
III. müctehid,
IV. İslam’ın ana kaynakları

hususlarından hangilerine değinilmiştir?

A
I ve II
B
II ve III
C
III ve IV
D
I, II ve III
E
I, III ve IV
Soru 3

Tabloda bazı kavramların tanımları, mutasavvıflara ait sözlerle eşleştirilmek istenmiştir.

blank

Numaralanmış bölümlerin hangilerinde tanım ve söz eşleştirilmeleri doğru yapılmıştır?

A
I ve II
B
I ve III
C
III ve IV
D
I, II ve IV
E
II, III ve IV
Soru 4

Bazı davranışlar meşru olsa da yaşanabilecek sıkıntıları engellemek veya fayda sağlamak adına mekruh görülmüştür.

Bu duruma;

I. bayram günü oruç tutmak,
II. yolculukta namaz kılmak,
III. borçluyken zekât vermek

davranışlarından hangileri örnek verilebilir?

A
Yalnız I
B
Yalnız II
C
I ve III
D
II ve III
E
I, II ve III
Soru 5

Kişinin hayatını sürdürecek ölçüde yeme ve içmesi farzdır. Çünkü ölüme yol açabilecek bir açlık tehlikesinde İslam, haram gıdaların bile yenilip içilmesine müsaade ederek insan hayatını korumayı ve kurtarmayı esas almıştır. Allah, kullarına canları üzerinde tasarruf hakkı vermediğini bildirmiştir.

Bu parçaya göre İslam dininde aşağıdaki uygulamalardan hangisinin yasak olduğu kesin olarak söylenebilir?

A
Ötenazi
B
Kan bağışı
C
Otopsi
D
Tüp bebek
E
Organ nakli
Soru 6

blank

Parçada sözü edilen durum aşağıdaki ayetlerden hangisinin mesajı ile örtüşmektedir?

A
“Haram olduğu size bildirilen ve bildirilecek olanların dışındaki hayvanların eti size helal kılındı.” (Mâide suresi, 1. ayet)
B
“Ey insanlar! Yeryüzünde bulunan maddelerin helal ve temiz olanlarından yiyin…” (Bakara suresi, 168. ayet)
C
“Gökten su indiren odur. Ondan hem kendiniz için içecek su hem de hayvanlarınıza yedireceğiniz bitkiler verir.” (Nahl suresi, 10. ayet)
D
“Allah size leşi, kanı, domuz etini ve Allah’tan başkası adına kesilen hayvanların etini haram kıldı.” (Bakara suresi, 173. ayet)
E
“Kendinize ve yolculara geçimlik olmak üzere sularda avlanmak ve onu yemek size helal kılındı.” (Mâide suresi, 96. ayet)
Soru 7

Hinduizm’de toplum; rahipler, hükümdar sülalesi ve savaşçılar, tüccarlar, esnaf ve çiftçiler, işçiler ve toplum dışına itilmiş olanlar olmak üzere sınıflara ayrılmıştır. Sınıflar, kişinin iradesi ile seçilemez ve değiştirilemez. Aynı sınıfa mensup insanlar yalnızca birbirleri ile evlenebilir ve ancak birbirleriyle aynı sofraya oturabilir. Hinduizm’deki başka bir inanış da dünyadaki doğum-ölüm-yeniden doğuş döngüsüdür. İnsan sözü edilen döngünün içinde hayatta yaptıklarına bağlı olarak ölümden sonra yeniden bedenleşir. Bu bedenleşme insanın yaptıklarına göre bitki, hayvan veya cansız varlık şeklinde olabilir.
Ruhun bu döngüsel durumunu belirleyen ise sebep-sonuç yasasıdır. Yani iyi veya kötü yapılan her işin sonucunun, o işi yapana geri döneceği inancıdır.

Metinde Hinduizm ile ilgili aşağıdaki kavramların hangisinden bahsedilmemiştir?

A
Kast
B
Karma
C
Vişnu
D
Samsara
E
Parya
Soru 8

Budizm’de manastır hayatı Buda ile başlamış ve zamanla şekillenmiştir. Sonrasında manastırlar, buralarda yaşayan rahipler aracılığıyla Budizm’in farklı bölgelerde yayılmasına zemin hazırlamıştır. Kutsal metinlerin (Tripitaka) toplanması ve yazılmasında büyük roller üstlenen rahiplerin, Budizm öğretilerine tam olarak uydukları için nirvanaya ulaşacağı kabul edilmektedir. Tripitaka’nın bir bölümü olan Vinaya Pitaka, rahiplerin hayat tarzını belirlediği için çok önem arz etmektedir. Bu kitapta sangha teşkilatı (rahipler topluluğu) ile ilgili kurallar bulunmaktadır. Vinaya Pitaka’da ise hem ahlaki kuralları
hem de manastır disiplini yer almaktadır.

Parçaya göre,

I. Buda, ruhbanlığı benimsemiş bir dinî önderdir.
II. Budizm, kurucusunun vefatından sonra kurumsallaşmıştır.
III. Manastırlar, Budizm’in temel ilkelerinin temsil edildiği yerlerdir.
IV. Dinî metinler, rahiplerin hayatı ve öğretilerinin derlenmesiyle oluşmuştur.
V. Kurtuluşa, Sangha teşkilatına mensup olanların ereceğine inanılmaktadır.

yargılarından hangileri doğrudur?

A
I ve III
B
II ve IV
C
I, II ve III
D
I, III ve V
E
II, IV ve V
Soru 9

Konfüçyanizm, Çin’e ve Çinlilere özgü bir millî dindir.

Bu dinin sözü edilen özelliğine;

I. Konfüçyüs’ün, başkalarının atalarına tapınmayı dalkavukluk olarak görmesi,
II. barış ve huzurun hiyerarşik bir toplum düzeni ile gerçekleşeceğinin savunulması,
III. “Göğün Oğlu” sayılan imparatora gösterilen bağlılık ve saygının ibadet sayılması

hususlarından hangileri delil olarak gösterilebilir?

A
Yalnız I
B
Yalnız II
C
I ve III
D
II ve III
E
I, II ve III
Soru 10

Lao-tzu; yaratıcı gücü, yumuşak olmasına rağmen her kuvveti yenen, suya benzetmiştir. Su, Taoizm’de önemli bir dinî semboldür. Bu inanca göre insan da Tao’ya benzemeye çalışmalıdır. İş yapması, iş yapmaması; çalışması, çalışmaması gibi olmalıdır. Lao-tzu düşüncesini, Taoizm’de bir ilke olan “Wu Wei” ile açıklamıştır. Buna göre insan dünya düzenine uygun olarak yaşamalı, gayret sarf etmeksizin Tao’nun kanunlarına tabi olmalıdır.

Bu bilgilerde aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ifade edilen ilkeye dikkat çekilmektedir?

A
Eylemsizlik
B
Dinginlik
C
Zıtlık
D
Saflık
E
Uyumluluk
Üyelerimiz test çözdükçe puan kazanmakta ve kazandığı puanlarla ücretsiz kitaplar alabilmektedir. Şu an üye girişi yapmadığınız için puan kazanamayacaksınız.
SINAVI BİTİR
Toplam 10 Soru.
Liste
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
12345
678910
Son
Geri dön



Bildir

Test İstatistikleri (Ortalama)

Başarı Tablosu

İsim Soyisim Doğru Yanlış Süre
Takip Et
Bildir
0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör