9. Sınıf Din Kültürü Tarama Testi Test 3

%%PERCENTAGE%%
Doğru Sayısı: %%SCORE%%
Yanlış Sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Boş Sayısı: %%BOS%%

Soru 1

Yerleşim bölgeleri dışında göçebe olarak yaşayan bir grup bedevi Hz. Peygamber’e geliyor, sosyal yardımlardan pay almak için kendisine boyun eğiyor, teslim oluyorlardı. Bu davranışlarını iman etmiş olmak için yeterli saymaları, kendilerini mümin olarak göstermeleri üzerine Hucurât suresinin 14 ve 15. ayetleri indirilmiştir: “Bedevîler, ‘İman ettik.’ dediler. Şunu söyle: ‘Henüz iman gönüllerinize yerleşmediğine göre, sadece boyun eğdiniz. Bununla beraber Allah’a ve Resul’üne itaat ederseniz yaptığınız hiçbir şeyi boşa çıkarmaz; Allah çok bağışlayıcı, çok esirgeyicidir.’ Müminler ancak, Allah’a ve Resu’lüne iman eden, sonra şüpheye düşmeyen, Allah yolunda malları ve canlarıyla cihat eden kimselerdir. İçleri dışları bir olanlar işte bunlardır.”

Bu ayetlere göre Arap kabilelerinin uyarılmalarına sebep olan durum aşağıdakilerden hangisidir?

A
Allah’ın varlığını kalp ile tasdik etmiş olmaları
B
Dil ile ikrarın iman etmek için yeterli olduğunu düşünmeleri
C
Allah’a inandık dedikten sonra eski inançlarına geri dönmeleri
D
Müslümanların düşmanlarıyla işbirliği içinde olmaları
E
Hz. Peygamber’in iyi niyetini suiistimal etmeleri
Soru 2

Delillere dayalı olmaksızın sadece çevrenin telkini ile meydana gelen ve kişinin İslam toplumunda doğup büyümüş olmasının tabii sonucu olarak gözüken imana taklidî iman denir. İslam âlimlerinin görüşlerine göre bu tür iman geçerlidir. Ancak bu imanın akli ve dinî delillerle kuvvetlendirilmesi gerekir. Çünkü taklidî imana sahip olan kişi küçük bir engel veya itirazla karşılaştığında şüpheye düşerek imanı sarsılabilir. Ayrıca taklidî iman yeterince bilgiye dayanmadığı için insanı taassuba ve bağnazlığa sürükleyebilir.

Bu metne göre taklidî imanla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A
Müslüman kabul edilmek için yeterli görülür.
B
Oluşumunda çevresel faktörler etkilidir.
C
Araştırma ve sorgulama ile kazanılır.
D
Doğru bilgi zayıf yönlerini izale eder.
E
İmanın alt derecelerinden biridir.
Soru 3

Belli bir konuda insanlar tarafından ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz bir gerçek olarak kabul edilmesi dogma olarak isimlendirilir. Dogmalarda insanlar veya belirli kurumlar tarafından belirlenen düşünce ve kabullerin başka insanlara dayatılması söz konusudur. İslam inanç esasları ise insan ürünü değil, vahiy kaynaklıdır. İnanan insanlar baskı ve zorlama altında olmaksızın dine gönülden bağlanırlar. Ayrıca İslam inanç esasları insan fıtratına uygundur. Bu nedenle anlaşılması kolaydır ve hakkında her türlü temellendirme, açıklama ve yorumlama yapılabilmektedir.

Buna göre İslam inanç esasları hakkında aşağıdakilerden hangisi ileri sürülemez?

A
Güvenilirdir
B
Benimsenmesi kolaydır.
C
Dinin temelini oluştururlar.
D
İnanmada gönüllülük esastır.
E
Mezheplerin görüşleriyle şekillenmiştir.
Soru 4

Hz. Muhammed (sav.) din hakkında “Kolaylaştırınız, güçleştirmeyiniz. Müjdeleyiniz nefret ettirmeyiniz.” buyurmuştur. Çünkü dinin kolaylaştırılması onun insanlar tarafından daha istekli kabulünü sağlar. Peşinden gelen “Müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz.” emri ise baştaki emri tamamlar. Çünkü zorlaştıran nefret ettirir, nefret ettiren uzaklaştırır. Kolaylaştırmadan müjdelemek yoktur. Din konusunda insanın özgür bırakılması da insanın özgür iradesi ve aklına saygıyı ifade eder. Korkutarak iman ettirmek hiçbir peygamberin uyguladığı bir yöntem olmamıştır.

Buna göre aşağıdaki ayetlerlerden hangisi metinde anlatılan konuyla ilişkilendirilemez?

A
“...Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, size nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam’ı beğendim...” (Mâide suresi, 3. ayet)
B
“O vakit, Allah’tan bir rahmet ile onlara yumuşak davrandın, şayet kaba ve katı yürekli olsaydın, hiç şüphesiz etrafından dağılıp giderlerdi.” (Âl-i İmrân suresi, 159. ayet)
C
“Artık sen öğüt ver, çünkü sen ancak bir uyarıcısın. Onlara egemen bir zorba değilsin.” (Ğâşiye suresi, 21 ve 22. ayetler)
D
“Dinde zorlama yoktur. Artık olgunluk ile sapıklık birbirinden kesin olarak ayrılmıştır.” (Bakara suresi, 256. ayet)
E
“...Eğer İslam’a girerlerse hidayete ermiş olurlar. Yok, eğer yüz çevirirlerse sana düşen şey ancak tebliğ etmektir...” (Âl-i İmrân suresi, 20. ayet)
Soru 5

İslam düşünce tarihinde amelin imanın bir parçası olduğu söylemini ilk defa Emeviler, ekonomik ve siyasi gerekçelerle uygulamaya koymuşlardır. Onlar, yeni Müslüman olan kişileri namaz kılmayı bilmediklerinden -iman ettiklerini söyleseler de- tam anlamıyla Müslüman saymıyorlardı. Bu nedenle Müslüman olmayanlardan alınan ve zekâta göre ağır olan cizye vergisini alıyorlardı. Yeni Müslüman olanlar arasında hoşnutsuzluğa neden olan bu uygulama Ömer b. Abdülaziz döneminde kaldırılmıştır.

Bu metinden aşağıdaki yargıların hangisine ulaşılamaz?

A
Devletin uygulamaları inanan ve inanmayanlara göre farklılık göstermiştir.
B
Politik ve ekonomik gerekçeler dini düşünceler üzerinde etkili olmuştur.
C
Bu uygulamalar zamanla diğer mezheplerce de benimsenmiştir.
D
Bazı devlet yöneticileri dinin özünü kavrayamamıştır.
E
İnsanların İslam’a girme süreci sekteye uğramıştır.
Soru 6

Din vahiy yoluyla Allah tarafından bildirilen ilahi emirler ve kurallar bütünüdür. Hz. Âdem’den Hz. Muhammed’e (sav.) kadar bütün peygamberlerin getirdiği dinlerin ortak adı İslam’dır. Bütün peygamberler özü itibariyle aynı dini tebliğ etmişlerdir. Ancak önceki peygamberlere indirilen vahiyler insanların eliyle tahrif edilmiştir. Böylece Yahudilik, Hristiyanlık gibi yeni isimlendirmeler ortaya çıkmıştır.

Bu parçaya göre aşağıdaki cümlelerden hangisi çıkarılamaz?

A
Hz. Muhammed (sav.) İslam’ın son peygamberidir.
B
Yahudilik ve Hıristiyanlık asılları itibariyle tevhit dinleridir.
C
Peygamberler gönderildikleri toplumların içinden çıkmıştır.
D
Vahiy bilgisi peygamberler aracılığı ile insanlara iletilmiştir.
E
Dinlerin farklı isimlerle anılmasının sebebi vahyin özünün değiştirilmesidir.
Soru 7

“Senden önce gönderdiğimiz bütün peygamberlere, ‘Şüphesiz, benden başka hiçbir ilah yoktur. Öyleyse bana ibadet edin.’ diye vahyetmişizdir.”
(Enbiyâ suresi, 25. ayet)

“(Resulüm!) Sen yüzünü hanîf olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmış ise ona çevir. Allah’ın yaratışında değişme yoktur. İşte dosdoğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler.”
(Rûm suresi, 30. ayet)

Verilen ayetlerden hareketle,

I. Tüm peygamberler tevhit inancını tebliğle görevlendirilmiştir.
II. İnsan, Allah’ın emir ve yasaklarına inanmaya doğuştan yatkın yaratılmıştır.
III. Her insanın en başta gelen sorumluluğu, yaratıcısını tanımaya çalışmaktır.

yargılarından hangilerine ulaşılabilir?

A
Yalnız I.
B
I ve II.
C
II ve III.
D
I ve III.
E
I, II ve III.
Soru 8

I. “...Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim. Size nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam’ı seçtim...”
(Mâide suresi, 3. ayet)

II. “Kim İslam’dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır.”
(Âl-i İmrân suresi, 85. ayet)

III. “Allah kimin gönlünü İslam’a açmışsa o, Rabb’inden gelen bir aydınlık içinde olmaz mı? Allah’ı anma
konusunda kalpleri katılaşmış olanlara ise çok yazık! Onlar apaçık bir sapkınlık içindedirler.”
(Zümer suresi, 22. ayet)

Numaralanmış ayetlerden hangilerinde “İslam” kelimesi aynı anlamda kullanılmıştır?

A
Yalnız I.
B
Yalnız II.
C
I ve II.
D
II ve III.
E
I, II ve III.
Soru 9

İman, inancın manevi (kalbi) boyutu, İslam ise dışa yansıyan ameli boyutudur. Bu bağlamda inanan kişi imanını amel ile desteklemelidir.

Metinde anlatılan duruma göre hareket eden bir kişiden aşağıdakilerin hangisini yapması beklenmez?

A
Birlik ve beraberlik ruhu taşıması
B
Haksızlıklara sabretmesi
C
Musibetlerden dersler çıkarması
D
Takva sahibi olması
E
Güzel ahlaklı olması
Soru 10

• “Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah ile peygamberlerini birbirinden ayırmak isteyenler, ‘Bir kısmına inanırız ama bir kısmına inanmayız.’ diyenler ve bunlar arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu, işte gerçek kâfirler bunlardır ve biz kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.”
(Nisâ suresi, 150 ve 151. ayetler)

• “Senden önce gönderdiğimiz bütün peygamberlere, ‘Şüphesiz, benden başka hiçbir ilah yoktur. Öyleyse
bana ibadet edin.’ diye vahyetmişizdir.”
(Enbiyâ suresi, 25. ayet)

Bu ayetlere göre İslam inanç esaslarının,

I. Değişmez ve sabittir.
II. Parçalanamaz bir bütündür.
III. Temeli tevhit inancına dayanmaktadır.

özelliklerinden hangileriyle ilişkilendirilebilir?

A
Yalnız I
B
I ve II.
C
I ve III.
D
II ve III.
E
I, II ve III.
Üyelerimiz test çözdükçe puan kazanmakta ve kazandığı puanlarla ücretsiz kitaplar alabilmektedir. Şu an üye girişi yapmadığınız için puan kazanamayacaksınız.
SINAVI BİTİR
Toplam 10 Soru.
Liste
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
12345
678910
Son
Geri dön



Bildir

Test İstatistikleri (Ortalama)

Başarı Tablosu

İsim Soyisim Doğru Yanlış Süre
Takip Et
Bildir
1 Yorum
Beğenilenler
En Yeniler Eskiler
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör
nesrin oslu
Öğrenci
nesrin oslu
1 yıl önce

sorular güzeldi ama çok basitti bi tık daha zorlaştırabilirsiniz.